Kirándulás a Vál völgyébe

Alcsútdobozi arborétum, Vál-völgyi kisvasút, Felcsút

Feltöltve: 2018.05.12

2018. May 12. Saturday

Harmincan indultuk e túrára Rábai Péter vezetésével. Székesfehérvárig vonattal utaztunk, onnan helyközi járatos autóbusszal értük el az alcsútdobozi kastély megállóját. Innen 200 m-re, délre megtaláltuk a botanikus kert bejáratát.

A József nádor egykori kastélyának kertjéből létrehozott arborétumot szabadon kóborolva fedeztük fel. Az épületek közül a kápolnát, a babaházat, az oroszlános kutat és kastélymaradvány portálját hamar megtaláltuk. Itt egy csoportképet is készítettünk. Ezután a fák között sétálva barangoltunk a park tavához. Itt szinte trópusi párás meleg fogadott minket. A tó szigetének környéke békakuruttyolástól volt hangos.
Csoportunk egyik fele ezután elhagyta az arborétumot és a bejárattól mintegy 500 m-re lévő „Alcsúti arborétum” állomáshoz siettünk. A sok vitát kiváltó keskeny vágányú vasútvonal szakasz a néhai Székesfehérvár–Bicske vasút nyomvonalán halad. A kisvasúton, fapados szerelvényeken utaztunk egy kárpátaljai diákcsoporttal. A jegyvételre a felcsúti főállomáson került sor, ugyanis a kalauznál nem lehetett jegyet venni. Jegyvásárlásra bőven volt idő, ugyanis 10 percig állt itt a vonat. A vonat pályája jó volt, nem tűnt az utazás „kisvasútiasnak”. Szépen, bár kissé zötyögősen gurultak a vagonok kerekei. A 6 km-es távon a tájban nem találtunk semmi különöset. A Puskás Akadémia felé zakatolva feltűntek a Puskás stadion valóban szép épületei. A Puskás stadion (fotó: Urbán László)A Stadion megállónál (végállomáson) leszálltunk és irány Felcsút! Elsétáltunk a stadion pályái, épületei mellett, bekukkantottunk a létesítmények udvarába. A 811-es számú főútra kiérve az egyik buszmegálló közelében betértünk a Mediterrán presszóba, ahol kávé, fagyi és a nagy melegben az elmaradhatatlan sör is rendelkezésünkre állott. Akik tovább időztek az arborétumban, a következő kisvonattal utaztak Felcsútra. Ők így később érkeztek haza. Összefoglalva: érdekesen, jó hangulatban telt el a napunk.

Képgaléria

A képek nagy méretben történő megtekintéséhez kattintson a kiválasztott képre.